A Mitsubishi Electric Szervo és Motion rendszerei sokféle megoldást kínálnak az egyszerű, egytengelyes point-to-point irányítástól 96 teljesen szinkronizált tengely mozgatásáig.
A hagyományos impulzus bemenetű (StepDir), analóg és SSCNET buszvezérlésű erősítőkkel minden különleges alkalmazás-igény könnyedén kielégíthető.
Az MR-E sorozat a család belépő szintű tagjaként kínál megoldást a költségérzékeny egyszerűbb hajtásokhoz.
A MR-J3 Sorozat Szervo motorok és erõsítõk a Mitsubishi Motion Vezérlést még pontosabbá teszik, széles motor (mindegyik szabványos 262,144 abszolút enkóderrel) és erősítő választék (110kW-ig) mellett.
Az MR-J4 pedig a kategória és a piac csúcsmodellje, a maga 22bit-es (4,194,304 poz/fordulat) enkóderével és SSCNET III/H 350Mbps sebességével, 0,22ms ciklusidejével.
Minden Mitsubishi Szervo és Motion rendszer hardverhez többféle szoftvercsomag létezik, melyek biztosítják az egységek könnyű programozását és telepítését.
A szervo családok különleges funkciói
Leírás | Erősítő típusok | ||||||
J4 | J3 | JE | |||||
A | B | A | B | T | |||
![]() |
Dupla és Tripla tengelyes megoldásokAz egy tokozatba illesztett dupla és tripla servo erősítők azon felül, hogy helytakarékosabbak a normál konfigurációnál (30%), még energiamegtakarítás szempontjából is rendkívül előnyösek. A motor fékezési energiáját a rendszer nem elfűti, hanem képes felhasználni egy másik csatlakoztatott motor gyorsítására. Mindezeken felül a kábelezési munkát is jelentős mértékben (50%) csökkenti a Mitsubishi Electric ezen új megoldása. |
• |
√ |
• |
• |
• |
• |
![]() |
„Full Closed loop system”A Mitsubishi zárt hurok szabályozási rendszere lehetőséget biztosít extra, külső enkóder csatlakoztatására. Ezzel a megoldással teljes mértékben kiküszöbölhető a mechanikai problémákból (pl. orsó lógása és kotyogása stb.) adódó pontatlanság. A rendszer először a megadott pozícióra a motor enkódere alapján szabályoz rá, majd összehasonlítja azt a külső enkóder értékével és a kellő mértékben korrigál a tökéletes pontosság érdekében. |
√ |
√ |
• |
√ |
• |
• |
![]() |
Továbbfejlesztett rezgéselnyomásAz legújabb servo rendszereibe a Mitsubishi integrálta „Vibration Suppression control II” funkcióját, mellyel a mozgatott tömeg és a gép rezgéseit automatikusan képes csillapítani. A motorokon lévő nagy pontosságú enkóderek segítségével a drive a legkisebb kilengést és rezgést is észlelni tudja, majd a következő ciklusban ezzel ellentétes frekvenciával szabályozza a motort. A végeredmény magáért beszél: http://www.youtube.com/watch?v=WnsDxrF7EUA
* A normál „Vibration Suppression control I” megtalálható az összes servo típusban |
√ |
√ |
* |
* |
* |
* |
![]() |
„Robust filter”A beépített rezgéselnyomás funkcióhoz igen hasonló a „Robust filter”, mellyel a nagy tehetetlenségű (nagy inerciájú) dobok és tekercsek rögzített pozíciós gerjedését küszöbölhetjük ki. Normál esetben a tömeg tehetetlensége, olyan mértékű hatást gyakorol a motorra, hogy annak stabilan tartása szinte lehetetlen. Ennek az automatikus szűrőnek a segítségével ez a visszahatás szüntethető meg, így pontosabbá téve például egy vágó- és nyomdagép működése. |
√ |
√ |
• |
• |
• |
• |
![]() |
„One-touch tuning”A fenti funkciók (Vibration Suppression control és Robust Filter) szoftver nélküli, teljesen automata beállításáért készült ez az opció. |
√ |
√ |
• |
• |
• |
√ |
![]() |
„Machine diagnostic function”A Mitsubishi szabadalmaztatás alatt álló technológiájával a mechanikai alkatrészek kopása, elhasználódása figyelemmel kísérhető, SŐT a meghibásodás előrejelezhető. Hogyan lehetséges mindez? A rendszer a motor sebessége és felvett árama alapján elkészít egy általános profilt az adott hajtásra, mellyel a normál működés jellemezhető. Ezt összehasonlítva a jelenlegi áram értékekkel következtetni tud a hajtás állapotára (pl. a golyósorsó elhasználódottságára) |
√ |
√ |
• |
• |
• |
• |